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INADINEWirkungsweise


Das Povidon-Iod Molekül bietet ein breites antimikrobielles Wirkspektrum1,2 und ist nachgewiesenermaßen wirksam gegen MRSA3-5.


INADINE minimiert die Anhaftung am Wundbett, und reduziert das Risiko, dass Granulationsgewebe beim Verbandwechsel geschädigt wird2. In der klinischen Praxis reduziert es nachgewiesenermaßen die Schmerzen für den Patienten6,7.

Wenn Povidon-Iod von INADINE freigesetzt wird, verändert sich die Farbe der Wundauflage von orange zu weiß. Die Farbveränderung ist ein Indikator wie häufig der Verband gewechselt werden sollte, so dass unnötige Verbandwechsel im Vergleich zu anderen Wundauflagen vermieden werden1. Dies könnte die Wirtschaftlichkeit der Behandlung verbessern.

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Weitere Informationen:

Anwendungsvideo Wirkmechanismus


C1582 JAN 2014

PRB C1276

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Quellenangaben


1. Sibbald, R.G. et al. Iodine Made Easy. Wounds International 2011; 2(2).

2. Langley, S.R.N. INADINE* wound dressings speed healing, reduce patient discomfort and cuts costs by almost 40%. Burns 1989 Vol.15.

3. Vowden, P. and Cooper, R.A . An integrated approach to managing wound infection Position Document: Management of wound infection. European Wound Management Association (EWMA). London: MEP Ltd, 2006.

4. Balmforth, V. INADINE Povidone Iodine non adherent dressing as a treatment for superficial wounds infected with Methicillin resistant Staphylococcus aureus. Case Study, 1996.

5. Gordon, J. Clinical significance of methicillin-sensitive and methicillin resistant Staphylococcus aureus in UK hospitals and the relevance of povidone iodine in their control. Postgrad. Med J. 1993, 69(3):106-116.

6. Han K.H et al. Management of partial skin thickness burn wounds with INADINE™ dressings. Burns 1989 Vol.15 (6) 399-402.

7. Campbell, N. and Campbell, D. et al. Evaluation of a non-adherent, povidone–iodine dressing in a case series of chronic wounds. Journal of Wound Care, Vol 22, No 8, August 2013.

8. Hill, K.E. et al. An in vitro model of chronic wound biofilms to test wound dressings and assess antimicrobial susceptibilities. J Antimicrob Chemother 2010:1195-1206.

9. Witkowski, K. Practice Improvements Related to the Use of Antimicrobial/Antiseptic Products. Poster CAWC 2011.

10. Jeffcoate, W.J. et al. Randomised controlled trial of the use of three dressing preparations in the management of chronic ulceration of the foot in diabetes. Health Technology Assessment 2009; Vol. 13: No. 54.


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